Bildspel från Gesunda



Som utlovat kommer här lite bilder med kommentarer från Gesunda.


Anlände. Vädret lite tveksamt. Dock förhoppningar om bättre väder.

Anlände, vädret ganska tveksamt. Dock förhoppningar om bättring. Så vad gör man medan man väntar på bättre väder?






Jo! Man tar en sup givetvis. Och se på fan.. vädret blev bättre direkt.  Vad ska vi då hitta på?






Vi kollar temperaturen! Åh fan, 18 grader. 20 grader har termometer-tillverkaren valt att illustrera med en snöflinga. Äh vad fan tänker vi, det var säkert en negativ jävel som tillverkade den. Vi tar oss i!






Den där termometer-tillverkaren visste nog vad han pratade om ändå. Satan så kallt. Men vänta! Jag har ju nyss tagit en sup. Är med andra ord odödlig och ofrysbar.






Testar att släppa en skida också. Är ju trots allt bara 3 år sedan jag åkte. Hur svårt kan det vara liksom. Och se! Det gick!







Och in kom jag tillslut. Lagom till solen gått ner som ni ser.







Klart att brorsan inte vill var sämre. På med skidorna!







Eller rättare sagt skidan. Klart han ville överträffa min fantastiska åkning, så han startade på en skida från vattnet. Det mina vänner, är inte helt enkelt. Men se! Det gick! Hur ska vi nu avrunda denna kväll på bästa sätt tänkte vi..







Med kräftskiva såklart!







Och äter man kräftor.. så får man röka. Det visste ni va?
Vad ska vi nu hitta på som är kul... Jo, vi lägger ut en mjärde!




 



Och hur glad blev Fredrik över det undrar ni?







Såhär glad! Fast nu ljuger jag lite. Han var övertygad om att vi inte skulle få någon fisk.








I med den jäveln! Och så i säng. Tog några kort på månen också på vägen in med båten, men om jag uttrycker det snällt så blev de inte riktigt som jag tänkt mig. Så de bilderna besparar jag er.








Ny dag. Vågade knappt slå upp mina ögon. Vad ska det vara för väder? JAAA. Lycka! Men vänta nu. F-N vad jag är bakfull. Jävla skitplanering av mig att snapsa för hårt till kräftorna. Men vänta nu igen... vad gjorde vi igår natt..? JAAA! Vi la ju i en mjärdjävel. Ut och hämta! Bakfyllan är som bortblåst!









Eller kanske inte. "Fredrik, du får nog ro" sa jag.









Upp med bojen. Upp med linan! Skynda! Hur ska det gå?









Den är full i fisk! Glädjeskrik! (blandat med lite skräck, jag är även lite rädd för fiskar). "Men för helvete" säger Fredrik, "det är ju bara mört." Äh! Du kan vara en mört tänker jag. Fisk är fisk.









Efter glädjechocken vid mjärdupptagningen var det dags att ta igen sig lite.









Nu laddar vi om! I med groggen och på med musiken tänkte jag. Ni som läser bloggen sen tidigare vet att Fredrik hade helt andra planer.








Vi hann dock med att tända grillen först. Och den som inte har satt fart på en grill med en cykelpump, har aldrig grillat på riktigt.








Se på fan! Han vaknade igen. Ser dock ut som han haft en halvtaskig dröm. Det började dessutom bli lite kyligt. Hur ska vi värma oss?








Ja! Vi eldar upp en brygga! Vilken superidé.

Sen var det sängdags och hemresa på morgonen efter, efter 2 fantastiska dagar.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej Robban! Vilket härligt inlägg! Kul med mörtarna :) Hoppas allt är bra med dig och Liza! Jag kan ta min snickers nästa gång vi ses!! Kram

2010-08-03 @ 22:09:06
URL: http://damdidodamdida.blogspot.com
Postat av: Sanna

Ni ser ut att ha en kanon semester med fint väder! Tur att ni inte stannade hemma....

Måste nog äta kräftor snart tror jag, så sååå gott ut.

Hoppas att resten av semester blir lika mysig som ni ser ut att ha haft det på bilderna =)

2010-08-04 @ 09:48:41
Postat av: Robban

Tack Camilla! Hoppas allt är bra med er också. Mörtar är alltid kul. Hälsa din sämre hälft också!

2010-08-05 @ 08:20:52
Postat av: Robban

Sanna: 1 dag har det varit sånt väder hittills på semestern. EN dag. Men jag är inte bitter. För idag skiner solen! Kräftskiva är inplanerad när vi alla är tillbaka, så då får du hänga på. Hur har ni det på jobbet? Är ordningen återställd nu när Hultberg är åter? =) Kram

2010-08-05 @ 08:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0