Snart får vi Norge-besök!


Nu börjar Julstämningen infinna sig. Även om vi bor i ett renoveringsobjekt så har julpyntet nu kommit fram och jag har börjat snegla mot min Julspotify-lista. Härligt!

Jul är även=besök av Lizas syster med sambo. De är oljemiljönärer och bor i Norge. Dagarna spenderar de med att räkna sina pengar och hur långt ett oljerör ska vara. Det är alltså de vi kan beskylla för oljeläckan som ägde rum för några månader sedan.

Hursomhelst så ser jag mycket fram emot deras besök, och hur vi tillsammans ska göra allt vi kan för att tömma svärfars barskåp.

Förra året fick vi en mycket fin Julklapp av dem - en resa till Prag. Så förväntningarna på årets julklapp är minst sagt höga. Jag kan tänka mig alltifrån Mauritius till Thailand, Pär.

Vi hade några riktigt trevliga dagar i Prag i somras. Jag bifogar här den finaste bilden jag fick på Pär under den veckan.



När Pär inte spenderar dagarna med att försöka få upp shortsen så högt som möjligt så gillar han att äta konstiga saker. Så när han fick reda på att de hade grisknä på menyn så slog Pär självklart till.



Det där till höger är alltså lårbenet. Riktigt vidrigt. Men är Pär nöjd så är vi nöjda, resonerade vi.

Efter maten blev vi givetvis törstiga.


(Vi trodde den var fylld med Jelzin, så döm av vår besvikelse när det bara kom vatten.)

Sista dagen åt vi på en av de bättre restauranger jag testat. Utsikten var magnifik och maten var suverän. Sushi och en räkpasta blev det för undertecknad;







Vi ses snart hörrni!



Kommentarer
Postat av: Shejk Knapsu

Jag beklagar så hemskt mycket men i år får du inga julklappar. Du grävde i dig så j*vligt under 30-årsfesten att min lilla familj nu får leva på existensminimum.



Jag däremot förväntar mig en (flera) furstlig julklapp av Mackstatomten. Nejdå, sålänge jag får en Jelzingrogg är jag nöjd

2010-12-07 @ 21:33:10
Postat av: R

Jag som höll igen något otroligt när ni var på besök förra gången. Jag sparade mig då vi planerat att besöka er i Stavanger till våren. Då ska du få se på äta. Jelzin hoppas jag hinner hem i tid, i sådana fall är den lika given till Jul som tomten. Eller måste vi mogna nu och hålla oss nyktra när vi blivit föräldrar? moahahaha

2010-12-09 @ 10:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0