You got to know when to hold em


Lördagen spenderades precis som rubiken antyder med pokerspel. Jens den gamla räven hade en försenad födelsedagspresent att inkassera från sina Västerås-vänner. När ryktet gick att presenten gick ut på en helkväll med pokerspel i just gurkstaden så var undertecknad inte sen att följa med.

Jag gillar inte fördomar i allmänhet. Men om det finns förutfattade meningar om ett gäng killar som spelar poker så tror jag att samtliga av dem uppfylldes. Rödvin i ölglas, hög musik, vita linnen och hög promille på samtliga. Toppen (botten) nåddes nog när mina 4 motståndare vid bordet tävlade om var man kan göra bäst pruttljud. I handflatorna, knävecken eller armhålorna. En liten stund senare undrade en av dem (helt uppriktigt) varför inga tjejer var med och spelade. En del av den förklaringen finns nog i den tävling som nyss utspelade sig, försökte jag förklara. De var oförstående.  

Hursomhelst, kvällen kortfattad:

Starttid: 16:30
Hemkomst: 03:00

Resultat:
Hold ém
+600
Omaha
+500

Så drar vi av omkostnader för förtäring och taxi, så gick kvällen miniplus. Inte illa, för en så trevlig kväll. Övriga pengar drog Jens in, så det är väl tveksamt om pokerproffsen från Köping blir inbjudna igen. Men man kan alltid hoppas.

-----------------------------------------------

Nu är snickarpojkarna klara i köket också. Ikväll blir det inhandling av taklampor till badrummet, sen är det också så gott som klart.

Igår åts det sushi och jul-listan åkte på på högsta volym. (Ska lista mina 5 bästa jullåtar, samtliga i mer eller mindre världsklass med julmått mätt, men det tar vi närmare Jul.)

Vi bar även in granen från boden igår, laddade till tänderna att klä den och göra juligt. Vi skulle bara äta först. Maten intogs 17:00. 20:20 vaknade jag igen, i soffan, inte jättemotiverad att börja klä en gran. Är osäker hur länge L varit vaken, vet bara att hon också sov när jag somnade. Så nu ligger den fina plastgranen på golvet och väntar. Vi får se när vi tar oss an projektet.  

1,5 vecka till Jul är det bara när jag tänker efter. Inte ens jobbigt med Måndag då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0