Alla heter Glenn i Göteborg, part II


På plats i Göteborg för en 3-dagars utbildning.

Jag och JW reste 16:28 från Köping station och innan vi var i Arboga så hade vi bekantat oss med två fagra flickor som satt vid samma bord som oss.

Efter några mil så hade de berättat att de var påväg till Skövde för att träffa en väninna och att de rest från Stockholm. Gentlemän som vi är så bjöd vi damerna på något att dricka och de var mycket tacksamma. Min fantastiska sambo hade dessutom gjort iordning en plockbricka och lagt ner i min väska som innehöll västerbottenost, salami och tacochips. Gissa om vi låg på plus hos tjejerna efter detta. De närmsta 2 timmarna pratade vi sedan om allt ifrån problematiken att återhämta sig från en lågkonjunktur till charter i Turkiet och killar med smink i Stockholms tunnelbana innan de lämnade oss i Skövde.

Vad "tjejerna" hette?

Birgitta och Ejvor.

Hur gamla de var?

Tillräckligt gamla för att heta Birgitta och Ejvor.

Lagom till GBG hade vi återhämtat oss efter tantchocken och tog en taxi till Scandic Opalen där vi huserar för veckan.

Efter det: In med väskor - ut och leta efter avenyn - hittat avenyn - letat matställe - hittat Hard Rock Café -återvänt till rummet för lite sjukt välbehövlig sömn.

På återhörande!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Till mina 2 underbara flickor där hemma; Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Knapsu

Vad har du gjort med bloggen? Varför får jag inte längre upp nya inlägg i Google Reader? Jag vill ju inte riskera att gå miste om den oändliga visdom som du så givmilt delar med dig med oss andra här på bloggen.



...och varför i h*lvete skulle du rekommendera mig att börja spela om Diablo 2? Du vet ju att jag saknar karaktär! Nu sitter jag ju uppe hela nätterna och får koncentrationssvårigheter på jobbet

2011-04-11 @ 23:38:22
Postat av: Robban

Jag tackar ödmjukast över dina fina ord. Det där med Google reader är jag dock fel person att fråga om. Jag är glad att jag vet vad google är överhuvudtaget.



Diablo 2 kicks ass! Koncentrationssvårigheter kicks ass! Så kör bara. Snart kommer 3:an...

2011-04-12 @ 16:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0