ETA 1h 15min


..precis så är det.

Och tidsramen ser bra ut!

Vad fan pratar han om tänker ni?

Jo det är såhär förstår ni. Vi håller på och styr upp en trerätters och inväntar folk. (8 vuxna och så många bebisar att jag inte kan räkna så långt.). ETA står för "estimated time of arrival" för er som är tröga. (nejdå, jag googlade vad det stod för själv)

De säger det ju ofta i sådana katastrof-filmer och det låter lika coolt varje gång. Jag har aldrig förstått vad det betyder. Men det jag fattat är att när de säger "ETA 20 MINUTES!" Så är det jävlarimig bråttom. Något behöver fixas! Och det fort! Inom 20! Blir lika nervös varje gång.

Vill ni jävlas med mig någon gång, skrik bara "ETA 20 minutes!" Och jag kommer springa vrålandes från platsen, "nu går det åt helvete hörrni!" ta skydd!

Hursomhelst. Nu har jag över 1 timme kvar till ankomst. Håller på att rensa köttet. Styrde upp en liten vodka/tonic till det. Och känner att det här går nog vägen. 

Drog igång min lite tuffare spotifylista till köttrensningen. Och jag kan varmt rekommendera Metallica med Unforgiven och Unforgiven 2 om ni någon gång ska rensa kött. Manligare än så blir det inte. Stor köttkniv i handen, tonic i handen, och James Hetfield i öronen. Världsklass.

Sen ska vi titta på Mello. Det är inte lika manligt. Iallafall inte om man kallar den för "Mello".

Helvete.. nu har jag mindre än 1 h kvar.

ETA 57 MINUTES!

Kommentarer
Postat av: Jens

Favoritdatorspelet är?

Eller topp 5.

2011-02-14 @ 21:20:33
URL: http://farsaikoping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0