Clams and Camp Nou


Som ni vet skriver jag i (och av) princip nästan aldrig om privata saker.

Men idag när jag kom hem... måste förmedla det.. Då hade jag en av de bästa stunderna som finns. Tog med Filippa upp i sängen för vila. Vi la oss panna mot panna och bara mös. Då och då vaknar hon till, känner med sin lilla hand i ansiktet för att se efter att man ligger kvar, och denna stund, den är helt fantastisk.
---------------------------------------------------------

Igår upplevde jag ett annat fantastiskt ögonblick. Matmässigt that is.

Hade min bror över och hade skaldjursodyssé. Räkor, pepparrotsost, lagrad 25-årig xo-prästost, rustik baguette, vitt vin, romsås, sweet chilisås, wasabi, majonnäs... och till detta.. det bästa... håll i er nu... gräddkokta musslor! Holyfuckherreminjävlarguddukandraåthelvetedinjävel vad jag har lärt mig uppskatta musslor. Dessa badboys frästes först med vitlök, gul-lök, olivolja och flingsalt. Därefter mosade vi i vispgrädde och Nicke kokade ner den så den blev riktigt smakrik. (gay att skriva smakrik)

Jag säger som Emelie skulle ha sagt, ve och fasa vad gott det var. Eller hur var ditt uttryck om köttet? Kommer inte ihåg.

På tal om Emelie har hon lagt ut ett inlägg med ett hån riktat direkt mot mitt huvud. Ang. detta så vill jag påpeka att jag INTE har ett stort huvud. Jag har ett enormt huvud. Rätt ska vara rätt.

Åter till min och brorsans gaykv.. förlåt, jag menar skaldjurskväll.

Jag reflekterade efter middagen över våra samtalsämnen under maten, och blev smått fascinerad. Under maten hann vi bland annat avhandla följande ämnen;

-Zlatan Ibrahimovic´
-Barnuppfostran
-Uppväxten
-Målsättning i livet och vägen till uppfyllnad av målen
-När Olérs bajsade på Jonken (säger absolut ingenting för de flesta av er) 
-Det ultimata resmålet

Det kändes helt naturligt under tiden, men såhär i efterhand kan man ju fundera över det minst sagt varierande innehållet. (ska kanske tillägga att vi även tog en OP Andersson till maten, kan möjligen förklara en del)

Slutsats; Alltid lika fantastiskt att umgås med min bror på tu man hand som man säger.
Slutsats 2; Musslor kan var en av de mest underskattade rätterna. (60 kr kilot! för färska! Världen är tokig)

Dessutom drogs riktlinjerna upp för en resa som kommer bli otrolig. Jag vill inte lämna för tydliga ledtrådor. Men om jag säger Lionel Messi, Camp Nou, Tapas och Flamenco så kanske ni som har stort huvud kan ana resmålet.

Nu ville jag väl inte så mycket mer. Imorgon är det Fredag. Inte så mycket mer med det. Mer än att det är FREEEDAG alltså.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Den korrekta termen käre herr Orr är "Herre signe du och råde"! Ett uttryck man alltid kan slänga in i de flesta sammanhang för att få känna sig lit eextra häftig, hipp och happening!

Håller med dig om musslor för övrigt! Fantastiskt och kantlöst!

2011-02-04 @ 10:06:49
URL: http://kungenslillapigan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0