Årets syn?


Tror jag att jag gjorde inatt. I alla fall so far. Innan någon avfärdar den som en idiotsyn vill jag påpeka att vi hade spelat heads up under i ca. 1,5 timme innan och jag hade bra koll på spelaren ifrågas satsningsmönster m.m.

Enjoy:

Hand # 3726045073 starting - 2011-01-16 00:52:39
** Anon Holdem HU 18 - €100 Max [Hold'em] (0.50|1 NL - Cash Game) Real Money

Izidor sitting in seat 1 with €167.55[Dealer]
Player 2 sitting in seat 2 with €226.95
Izidor posted the small blind - €0.50
Player 2 posted the big blind - €1.00

** Dealing cards to Izidor: 5s, 2c
Izidor raised to €3.50
Player 2 raised to €13.50
Izidor called - €13.50

** Dealing the flop: 9d, Ah, Jc
Player 2 bet - €19.00
Izidor called - €19.00

** Dealing the turn: 4h
Player 2 bet - €48.00
Izidor called - €48.00

** Dealing the river: 5d
Player 2 went all-in - €146.45
Izidor went all-in - €87.05
Player 2 shows: Kh, Qc
Izidor shows: 5s, 2c
Izidor wins €334.10 from the main pot

Rake: €1

Synen pre är det inte så mycket att snacka om. Vi är djupa och jag har position. Syen på flop är en ren float för att kunna stjäla potten senare i handen. Samma sak på turn. Han betar för hårt och för fort för att sitta på ett starkt A. J skulle han aldrig beta så i det läget. Han är med andra ord tom. Problemet är att jag också är det. Men min bluff ska in på river. Han kan omöjligt fortsätta trycka där tom, resonerar jag. River: 5 och han går all in. WTF? Den synen var inte en blixtsyn kan jag meddela. Men med ovanstående resonemang att han var tom på turn, kan jag inte lägga när jag träffar. Syn. Vinst. Han blir vansinnig. Påstår att jag fuskar. Hur man nu ska kunna göra det? 3 händer senare var han tom och lämnade bordet.

Jag kan även påpeka att bad beat jackpotten är uppe i 320k på prima. Så för er som har konto där, och känner att ni troligen kommer förlora med 4-tal i 8:or eller bättre skulle jag rekommendera en sittning. Inte fel att splitta 320k dollar!

--------------------------------------------

Idag beställer vi en resa. Svärfar fyller 60 och i slutet av maj åker vi till Side i Turkiet. Så nu blir det att ge fan i chipskålen i ett par månader. Så man slipper skämmas därnere.

Nu ska vi se om det går att knåpa ihop ett europatips.

Ha en skön Söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0