Mitt namn är... Sverker Orr


Jag var ner till Big Inn igår och handlade. Och vet ni? Jag jämförde priser. Tror aldrig att det har hänt tidigare, men igår gjorde jag en liten undersökning.

Vad jag undersökte? 

Våtservetter! 

Anledningen att jag började jämföra var för att jag för mitt liv inte kunde begripa hur det kan skilja från 9:90 upp til 27:00 för samma antal våtservetter. I vanliga fall, och när det gäller en annan vara, så hade jag valt den dyra då det oftast är så att högre pris= bättre kvalité.

Men med våtservetter? Som man torkar barn i stjärten med? Jag kunde inte förstå vad skillnaden var.

Så.. jag tog 5 minuter och jämförde innehållet i eldorados våtservetter, med willys egna och sedan något dyrt märke jag inte kommer ihåg namnet på. Och vet ni! Varenda ingrediens(heter det så?) var exakt lika. Och i samma ordning!

Vilken upptäckt.  

Så nu vet ni det... köp de billiga våtservetterna. Samma saker i alla.

Jag var dock alldeles trött efter denna jämförelse och prisjakt så nu får det vara bra för ett tag och kvalitetshoppingen får fortsätta.

Har ni däremot något bra tips på varor/mat som funkar lika bra med billiga varianter, kom med dem. Och gör det nu! Så har vi alla råd med en extra Fredagsgrogg nu när det är helg och allt.


Kommentarer
Postat av: ripasso

Koskenkorva Vodka (nr 53)



Land Finland



Distrikt Finland



Alkoholhalt 37,5 %



Färg Vattenklar.



Doft Ren doft med liten ton av säd.



Smak Ren smak med inslag av bröd och liten ton av halm.



Användning Serveras kyld som snaps eller drinkingrediens.



Bästa köp enligt mej

2011-01-21 @ 21:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0