Update 11-07-14


Dags att uppdatera er om förra helgen..

Svensexan för min bror blev mycket lyckad. Den inledande golfen gick dock inte riktigt som planerat. Skrattfesten åt Niklas uteblev.

Skrattfesten åt Robert... inneblev. (Inneblev?)

Jag måste ha varit för spänd av förväntan inför en sådan världsdag att det låste sig. Sist i protokollet hamnade jag. Och det var ju en jävla skräll med tanke på att Niklas aldrig hållt i en golfklubba. Jag fick dock med Nickes bästa slag under rundan på film, och det ska ni självklart inte gå miste om. Jag laddar upp filmen ikväll.

Åter till dagen.

Efter "förnedringen på korslöt" som den kommer benämnas i historieböckerna så begav vi oss av för avresa Kloten. Efter att ha inhandlat 40 bitar nuggets som vi mosade i bilen fick herrarna lite färddryck och jag tog ansvaret som förare.

När vi anlände så inspekterade vi omgivningarna och stugan på 170 kvadrat, köpte en exklusiv kloten mössa åt Freddan och konstaterade att en tennisturnering givetvis skulle vara nästa aktivitet. Skulle jag få min revansch här tänkte jag? Skullle jag ta chansen? Om jag gjorde! OM! Först i sista matchen förlorade jag mitt första game under turneringen. Som den stora idrottsman jag är föll jag på knä efter att matchbollen var inslagen och sträckte armarna i vädret. Mina antagonister var snabbt frame för att överösa mig med beröm, komplimanger och hurrarop! Sen så hällde de massa öl över mig. Varför gjorde ni så förresten? Det sved i ögonen och jag luktade finsk bastu resten av kvällen.  

På tal om resten av kvällen så tror jag att vi censurerar härifrån, men den innefattade alltifrån god mat och bad till spontandans och rockstartrashing ultra light. Bilderna därifrån har jag garanterat deltagarna att de stannar i mitt förvar. Och jag är ju en man av mitt ord. Golfen ska ni däremot få se sen.

Bilresan hem? Ja, om vi säger såhär... det var första gången jag körde en färdtjänst.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ni undrar vad jag tycker om damerans insats i VM-semifinalen igår?

Tillåt mig...

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA.

Hedvig Lindahl?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, sluta, ni dödar mig.

Jag har aldrig haft något problem med damidrott. Men att se det jag behövde se igår.. ja ni. Var ska vi börja? Jag tror vi nöjer oss med att konstatera att man inte vinner några VM-semifinaler när man mönstrar en målvakt som inte kan hoppa och en högerback som inte kan slå en passning rätt på en hel match, om den ens va 3 meter kort så missade hon den. Helt otroligt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars? 

2 dagar kvar till semester. 2 dagar! Den här semestern är lätt den mest efterlängtade någonsin (jag har IOFS bara haft 1 tidigare, men den här är ändå svårslagen i efterlängtsamhet. (efterlängtsamhet?).

Semestern ska spenderas på allra bästa Svensson vis. Grillning, mys med barn och sambo, allsång på skansen, lådvin, stugsemester med ett annat par, sällskapsspel... Jag vet! Jag är den största svennen någonsin som de utlänningar jag känner brukar påpeka. Men jag kunde inte bry mig mindre. Jag gillar sällskapsspel.

På återhörande imorgon. Då kommer jag vara Fredags-Robban*1000.

Jag kommer vara semester-Robban.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0