Side


Då tiden inte fanns att skriva ett inlägg innan vi åkte så kommer det här.

Jag har varit utomlands och det har inte niiii...! Hehehehe

Jag har varit matförgiftad sista dygnet och spytt 14 gånger och det har inte niiii...! he he.. inte-så-mycket he.

Nu är vi åter hemma och det känns skönt med tanke på att sista dygnet var som det var.

Övriga 6?

Fantastiska!

Sol, bad, Efes, skön stämning, F:s första utlandssemester(om man inte räknar Norge, men vem räknar det som utlandet?) en MILJON gliringar mellan mig svärfar och herr Sandin. Precis som det ska vara alltså.

Sjukt nöjda med resan är vi. Förutom en liten miss. Jag brukar vara en jävel på att pruta med de där turkarna, varenda gång jag lämnar en butik ropar de "walla walla" eller något efter mig och hyttar med näven. Jag rånar dem. I Alanya, sedan min visit 2009, kallar de mig fortfarande "den där halvfeta svenska supershopparen". Dessutom finns det faktiskt mycket shyssta kläder därnere, både äkta och "äkta fake skitbilligt" som försäljarna ropar efter en.

Anyhow, kall och världsvan som jag är så lät jag de andra amatörerna slösa sin tid med att springa och småshoppa i affärerna, och jag låg där vid polen/satt på en uteservering och bara väntnade ut detta. Amatörer! Ni ska få se! Sista dagen! Då ska det jävlarimig shoppas!

Vaknar upp sista dagen. Känner att... fan, något är fel. In på toa.. kräks. Tänker... hmm, blev det för många GinTonic igår? Verkar konstigt, då jag inte kräkts p.g.a alkoholintag på flera år. Men tänkte att den där rakin kanske biter även på en superman som mig, så jag ruskade av mig obehaget och gick och la mig igen.

När jag 2 timmar senare vaknade av att det var dags igen, visste jag att det var kört. HELVETE. Matförgiftning. Jag som skulle visa de där turkarna hur man shoppar.

Så då har jag lärt mig två läxor. Kalla inte andra resande för amatörer som delar upp sitt shoppande lite dag för dag. Och... drick för helvete inte raki. (det är inte gott att kräkas upp).

Och! Bli INTE matförgiftad.

Annars.. åk till Turkiet! Riktigt bra land. Och Side rekommenderas varmt.

"Rekommenderas varmt." Herregud, jag låter som en 40-årig charterresenär med foppatofflar. Jag är ju bara en 27-årig charterresenör med foppatofflor. 

Där fick jag er! hehehehe. äger ju inga foppatofflar. Tokar!

Jag märker att det här börjar bli svamligt, är nog inte mig själv riktigt än.

Så nu avrundar jag och ska ge mig på det första riktiga i matväg på 36 timmar. Jag förutsätter att ni önskar mig lycka till med detta. 

Det vi konstaterar är att Side var grymt. Och att vi nu är tillbaka i verkligheten.


Kommentarer
Postat av: Mr. Chicago

Här finner du alla south park avsnitt.



http://mrtwig.net/



jag rekommenderar verkligen avsnittet T.M.I. Grymt bra

2011-06-06 @ 21:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0