El gordo - soon no more



Dags får returen mellan Barca-Arsenal på Camp Nou ikväll och som ses på Svalvägen hos bror. Som ni minns så erbjöd jag 4ggr på att Arsenal går vidare och Nicke nappade på oddset. 

"Kaching" kommer jag säga när slutsignalen ljuder
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bilder från dykningen laddar jag upp så fort jag fått in dem i datorn. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Har påbörjat en liten diet såhär 2,5 månad innan Turkiet-resan.

Dieten består av en variant av LCHF och påbörjades av den enkla anledningen att jag inte vill att turkarna ska peka och säga "titta, vilken tjock svensk" och hans polare ska säga, "ja, jävlar, det där var nog det fetaste vi sett iår. Vilken gris" när vi åker på semester.

Det är dock ingen klassisk bantar-diet då dessa är ett säkert kort att gå upp i vikt på sikt, utan jag kör helt enkelt på lite mindre portioner, i med käk/mellanmål oftare, och slutligen så lite kolhydrater som det bara går (för att ändå kunna hålla kvalitet i gymmet).

På tal om gym (och mitt nyårslöfte att träna 100 pass under 2010) så hörde jag mig för på Nautilus hur det ser ut för tillfälllet.

Resultatet?

Januari - 10 pass!
Februari - 2 pass (wtf!)
Mars - 3 pass hittills.

Man kan säga att jag gick ut som jag skulle under Januari, behöver snitta 8 pass/månad för att nå målet. Vad som sedan hände i Februari vet jag inte. Jag fyllde visserligen år, men vad jag kan erinra mig så var detta endast under 1 dag.

Aja, skärpning även på den fronten och ett par kilo ska nog kunna omfördelas innan Maj.

Så nu hjälper ni mig lite på vägen! Visst gör ni?

Hjälp nr 1. Jens får slut på ursäkter att inte träna(om det nu är möjligt, jag ljuger inte om jag hört 30 olika de senaste 4 månaderna) och kan därmed dra med mig till gymmet om jag inte är motiverad någon dag efter jobbet.

Hjälp nr 2. Jag vill inte under några omständigheter ha några erbjudanden som innefattar ord som "kebab" eller "3-rätters" eller "grillning" eller "öl-kväll" eller "tv-spelskväll" eller "EN GinTonic kan du ta, det är ju ok".

(Givetvis gäller ovanstående resonemang på vardagarna. På helgerna lever vi rövare som vanligt)

Nu: Champions League och en kopp kaffe! Och broccoligratäng till det.

Tragisk mat, men det är än mer tragiskt att var tjock som någon klok man kanske har sagt någon gång. Så då kör vi på det!

Jag kanske även ska tillägga att jag inte är överjävligt fet för er som inte träffat mig på länge, utan har 4-5 kilo som jag vill omfördela.

Nu igen: Slut på viktsnack! Mot matchen! Visca el Barca! 


Kommentarer
Postat av: Lantz

Helger inbegriper väl fredagskväll i mars....Grill & bad.....

2011-03-09 @ 15:40:58
Postat av: Robban

Klart det gör! Helg börjar på Fredag lunch och slutar på Söndag kväll. Så det behöver du inte oroa dig för. Körde ju dessutom förra gången, så denna gång blir det att ordna skjuts. Men visst är det väl 1:a april?

2011-03-10 @ 07:38:24
Postat av: Lantz

1:a april var det! ;)

2011-03-10 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0