Toolmate


Inför golvläggningen hörde farsan av sig och nämnde att vi behövde en såg nu när vi ska lägga golv. En såg tänkte jag, yes! För en gångs skull har jag verktyget som efterfrågas och tänkte på den där rostiga ute i ladan som dock alltid gör sitt jobb.

Tydligen behövde vi en lite mer elektrisk variant, och farsan var inte så sugen att släpa sin på tåget tydligen.

Så jag gjorde slag i saken, surfade runt lite i mina hemmatrakter d.v.s Bauhaus, Cheapy, Byggmax, Festo m.m. Och det som slår mig varje gång jag går in är att de aldrig uppdaterar sitt sortiment! Så irriterande när man redan äger alla maskiner de har, men 2010 års modeller. Jag vill ju ha 2011. Top of the line liksom.

Aja, jag chansade till slut på Cheapy, då det finns i stan och allt och är kända för sin kvalité. Så jag begav mig dit och sa;

- "Hörrudu din gamla Cheapyman! "Jag behöver en såndär såg."

- "Ok.. du menar en fogsvans?"

- "Du är en fogsvans!"

- "Va?"

- "Äh, glöm det. Jag behöver en sån elektrisk. Som kapar!"

- "Aha, du menar en kap och gersåg"

-"Precis, precis, en sån jävel vill jag ha. Jag är trött på min gamla x2000 med lasersikte och endast 37graders kapförmåga" 

Han tittar frågande på mig.

-"Du vet jag ska lägga golv. Farsan är i stan. Då behöver man ju en sånhär. En kap och gersåg."

- "Ok, ja det har du rätt i."

-"Jag vet, en såg som man både kan kapa och gera med. Det är bra grejer."

-"Jag har de här 2 varianterna hemma nu."

-"Ok, vad kostar de?"

-"En kostar 1100:- och den andra 2700:-"

2700! Vad i helvete är sågen gjord av? Guld? tänkte jag. Jag måste ta mig ur detta, kan inte lägga 2700 på en maskin som kapar trä.

Hmm.. måste komma på något snabbt för att verka världsvan.

-"Ok, men vad är det för märke på den för 2700:-?"

-"Det är en Bosch. Ett bra märke."

-"Nej fy fan för Bosch! Jävla skitsåg. Bosh låter ju som Bush dessutom. Och det var en elak president. Försöker du sälja på mig en elak kap och ger såg?"

-"Va?"

- "Glöm det, dumma Cheapyman. Jag vill nog ha den andra.. den ser bra ut.."

-"Det är en Toolmate."

Helvete.
"Toolmate" tänkte jag. Vad är det för elände? Låter som sågarnas Eldorado. Men sa istället;

-"Yes! Det är den jag vill ha. 2011:ans Toolmate har fått grymma recensioner. Bättre kap- (och ger)förmåga finns inte på såg-marknaden. Det visste du va?"

-"Ok", sa han.

Så jag tog min Toolmate och vandrade till bilen. Kartongjävlen fick precis plats i bilen, så stor är Mr. Toolmate. Och vad upptäcker jag när jag kommer hem? Jo det är 5-års garanti på sågen! Det här inköpet kan var det bästa jag någonsin har gjort.

Så om ni behöver låna en såg någon gång, hör av er till mig. Hör jag inte när telefonen ringer så är jag högst troligt upptagen med att kapa och gera saker. Kan man gera bort en bit av buken måntro?

Och Fredrik, ligg inte sömnlös nu av avundsjuka över mitt nya inköp. Festo duger det också, åtminstone för dig som inte använder verktygen så ofta. 

Toolmate!

Kommentarer
Postat av: Knapsu

Dewalt är mitt favoritmärke. Betalar man extra sänder de hem en hantverkare som visar hur t ex skruvdragaren fungerar.



http://www.flickr.com/photos/bocalicious/2264222042/



Jag har köpt hur många maskiner som helst därifrån. Nu är förrådet är fullt, därför måste vi flytta.

2011-03-18 @ 10:48:31
Postat av: sanna

Hörru,grattis till det nya verktyget/maskinen! alltid kul med nya verktyg =)

2011-03-18 @ 22:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0