Watch me


Jag har en nyvunnen fascination för klockor. Jag har aldrig använt klockor fram till för kanske 2 år sedan då jag inhandlade någon variant vid ur och penn som höll ca. 3 månader då jag och min bror Fredrik tyckte det var en jättebra idé att brottas lite på skoj vid 02:00-bläcket en Lördagkväll. Det var tydligen inte klockan gjord för och när jag försökte förklara för expediten att hon sålt på mig en en skitklocka som inte ens håller när man lite löst och ledigt försöker sätta på sig den stirrade hon på de olika delarna och meanade att garantin inte gäller för eget sabotage. Skitkärring.

Min andra klocka steg i prisklass men höll ungefär lika lång(kort) tid. Den dukade dock inte under för en brottningsmatch med en spindelman utan slog sin sista tick en kväll som slutade lite för sent. Vi var på besök i Säter och på hemvägen efter en fest körde vi några casual släcka-lyktstolpar-roundkicks och på något vis så satt den inte kvar på handleden när jag kom hem. Grattis till den som hittade den i gräset/skogen. Jag vill tillägga att sådant rövar-beteende ni nu läser om utspelade sig innan jag fick rollen som familjefar. Sedan F kom till världen så har vi en snitt-tid på sänggång vid 21:45 på helgerna. 23:00 när vi har gäster/är bortbjudna. Förutom på kryssningen då. Men den ska jag avhandla sen då den förtjänar ett eget nlägg. Hell, den förtjänar en hel blogg, men det har vi inte tid med.

Hursomhelst fick jag smak för det där med klockor och känner nu igen mig i det där nördiga uttrycket att jag "känner mig naken" om jag glömmer klockan någon dag. Mitt senaste inköp blev en Gant som jag är mycket tillfreds med.

Efter Gant-inköpet(som är en rejäl sak) så har jag varit ute efter en lite mer diskret variant. Mer en jobbklocka liksom.

Och! Nu när jag fyllde år fick jag precis en sån jag velat ha av min kära sambo! En dyrberg/kern rackare som jag hämtade ut igår.



Sluta dregla nu, tangentbordet blir äckligt.
 
Och till er tjejer som ifrågasätter varför man lägger relativt mycket pengar på en klocka så kan vi göra en liten jämförelse om ni nu är på det humöret.

Jag lägger ihop inköpskostnaden för alla mina accessoarer, d.v.s de 2 klockor som jag för tillfället använder, och så lägger ni ihop kostnaden för era accessoarer. Ja, just det.. halsband, ringar, örhängen, hårspännen, tofsar, broscher, armband och så vidare. Just det! Nu verkar inte klockorna så dyra längre va? Ni är så ditsatta. 

Annars?

Äsch, vanlig Torsdag. Ska hem och mysa lite med TM och DK. Kanske smyga på ett glas rött. TM står som ni vet för Toolmate. DK i vanliga fall för Donkey Kong men då jag inte är upplagd för torsdagsmys med en 700-kilos apa så står det i det här fallet för dyrberg/kern. Ett glas rött står för.. ja, ett glas rödvin. (herregud vad tröga ni är som inte fattade det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0