Ernst 2011 part 2


.. så var årets Ernstfest avklarad. Vinnare blev vi i det gröna laget efter vår tolkning av Harry Potter. Grattis oss!

Tack alla för en riktigt kul dag och kväll, och speciellt Emelie och Annika som ordnar alltsammans. Bra jobbat! Fortsätt gärna med detta..

Har inte hunnit gå igenom bilderna ännu, så de återkommer jag till när jag tittat igenom kameran.

Filmen vi spelade in hittar ni dock här. Blev lite stressigt på slutet när ljud m.m skulle läggas in, så allt är inte direkt av högsta kvalité. Synpunkter på skådespelarna bristande talang kan däremot accepteras. (förutom Joel, han var ju som gjord för detta)

------------------------------------------------

Surfade runt lite på aftonbladet och hittade den här intervjun med en big brother deltagare. Har inte sett programmet iår, men känner igen snubben sedan tidgare. Robinson kanske? Oavsett - är han på riktigt? Gillar framförallt svaret på frågan "är det så gott"?

----------------------------------------------

3 dagar kvar till avresa Turkiet. Höll på att få ett psykbryt på den där isländska vulkanen som valde att skicka ut ett askmoln precis nu, men de senaste nyheterna säger att den håller på att ge sig. Tur för den, annars hade jag besökt den där vulkanen och släckt den på egen hand. Precis så sugen är jag på att komma utomlands och sola, bada och äta ute en vecka. Måste dock införskaffa en bok innan dess då semestern är ett av få tillfällen man verkligen får att plöja en bok. Är det någon som har ett bra tips så mottages det tacksamt. 

Något som däremot var roligt med askmolnet är att jag fått lära mig vad det heter på Norska om vi skulle blivit kvar i Turkiet p.g.a askan. Det heter "askefast". Sug på den lite... Askefast!

De sätter helt enkelt ihop orsaken till att man ej kan åka hem med att vi just blir kvar. Det är som om vi skulle köra för fort och bli tagna och säga att vi blev "fortefast" eller om man fyllekör - "alkofast".

Det tyckte jag var kul.

---------------------------------------------

Nu ska jag arbeta en stund. Återkommer innan vi reser! Med ett sånt här moget "jag-ska-åka-utomlands-och-det-ska-inte-ni-inlägg"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0