Top of the top


Så är det dags. Ikväll. 20:45. Emirates Stadium. Ni minns kanske att jag beskrev deras senaste möte såhär.

Ska ni ointersserade någon gång se en fotbollsmatch, titta ikväll. Fotboll blir inte bättre än när 2 av de mest spelande lagen i världen möts.

Problemet? För det är ju alltid ett problem.

Matchfan går i Viasatsport som boxer av någon outgrundlig anledning aldrig lyckas förhandla färdigt med. Jag får alltså inte in kanalen.

Alternativen?

1. Jag våldgästar min bror som ska äta en romantsik middag med sin sambo som fyller år idag.

2. Jag köper matchen på viasatondemand och streamar fanskapet till datorn. Jag har dock kollat runt på lite forum och det ser ut som de har problem med streamningen, att den buffrar hela tiden.

Det blir dock troligen alternativ nr. 2. Vill gärna kunna besöka min bror i fortsättningen också, utan att få en pungspark av Sofia vid varje besök för resten av livet.

Nu när plats är bestämd så gäller det att bestämma tilltugg. Detta är nästan lika viktigt som själva matchen. Det måste vara perfekt.

Det absolut bästa är ju någon form av plocktallrik. Där man får frottera fritt. Ledordet när det gäller plocktallrik är ju dyrare varor, desto bättre. Den dyrare korven är ALLTID bättre än den billigare. Den dyrare osten är DEFINITIVT ALLTID bättre än den billiga. De enda livsmedel(ja, jag kallar dem för livsmedel) jag känner till där priset inte är kopplat till kvalite´ är bärsen och chipsen. OLW och Estrella kostar faktiskt lika mycket hur otroligt det än låter. Och Falcon kostar nästan lika lite som Sofiero eller Millenium.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Snart ska jag dock bege mig till Nautilus för det första passet på 2 veckor. Fick en inflammation i ett muskelfäste för 2,5 vecka sedan och har inte tränat sedan dess. Jag uppskattar att jag gått upp 1,5 kilo sedan dess. Bra jobbat på 2 veckor.

Sen: Messi.. Villa... Xavi...Iniesta... TOP OF THE TOP!


Kommentarer
Postat av: Masterchef Knapsu

Kör på nachos! Häll ut lite nachochips på en ugnsform, på med diverse grönsaker du vill bli av med, ös på med ett stabilt lass med tacoköttfärs och begrav skiten i riven ost innan du skickar in det i ugnen.



"Gastronomisk sensation!" som Gordon Ramsey sa senast jag serverade honom denna läckerhet.



Avnjuts med fördel tillsammans med Falcon

2011-02-16 @ 16:18:05
Postat av: nicke

svalvägen 22 kl 20.30...sofia lovar att inte pung sparka dej så hårt.välkommen

ps present medtages till födelsedags barnet.

2011-02-16 @ 17:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0